Leden + Speltakteken Bevers

Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets spannends te doen en grappige dingen te leren, samen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom dan bij de bevers en speel mee in Hotsjietonia!

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar spelen in Hotsjientonia. Samen met de figuren uit Hotsjientonia beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de bevers hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Hallo! Ik ben Stuiter en ik woon in het dorp Hotsjietonia. Daar doe ik samen met de andere bewoners allemaal leuke dingen. Bij Scouting doe je ook leuke dingen met elkaar en als je 5 tot 7 jaar bent, heet je een bever. Je speelt dan ook in het dorp Hotsjietonia.

Bevers bij Scouting

foto rongiling linear arnhem 4

Alle bevers in Nederland zijn lid van Scouting Nederland. Scouting is een Engels woord en betekent ‘verkennen’ of ‘ontdekken’. Er zijn heel veel kinderen lid van Scouting in veel verschillende landen. Ook in andere landen zitten kinderen op Scouting. Scouting is dus voor iedereen, hoe oud je ook bent en waar je ook woont. In Nederland zitten er wel meer dan 100.000 jongens en meisjes op Scouting.

Jij bent een bever, maar niet iedere scout heet zo. Er zijn ook welpen, scouts, explorers en roverscouts. Zij zijn ouder dan jij en spelen op het land, op het water of in de lucht. Als jij 7 jaar bent, vlieg je over naar de welpen.

Als je op Scouting zit, doe je allemaal leuke dingen. Aan het woord SCOUTS kun je zien wat allemaal bij Scouting hoort.
De S is van Samen, want bevers vinden anderen belangrijk.
De C is van Code, want Scouting is bijzonder en heeft mooie tradities.
De O is van Outdoor, dat betekent buiten. Bij de bevers ga je vaak buiten op avontuur in de natuur.
De U is van Uitdaging, want bij Scouting leer je van de dingen die je doet.
De T is van Team, want bevers spelen met elkaar en zijn trots op elkaar.
De S is van Spel, want spelen en creatief zijn vinden bevers leuk.

Kom kijken wat we doen!

Wat voor jou? Kom dan kijken en meedoen bij Scouting Vlierden,